Thursday, October 3, 2013

Mood : Mengantuk tetapi ku gagahkan juga

Assalamualaikum..semoga semua sehat2 selalu...dibawah lindungan Allah SWT..

Dah macam nk tulis surat cinta pon ada nih..hehehe...zaman dulu masa x de henpon, x de kemudahan internet memang betul la asyik bersurat cinta gituh... sekarang ni usah laa mimpi nk dapat surat cinta lagi dah... haha..

Lama mencari mood nk ambik lajak menulis kat blog aku ni sebenarnya... x tau la nape..nk kata bz pon x de la bz mana..cuma tu lah..bila asal aku nk bukak blog jer mula la rasa sangkut-sangkut.. apa yg sangkut sgt pon x tau lah...idea kot barangkali huhuhu.. tapi hari ni mcm terpanggil gitu nk nulis walaupon aku rasa mcm banyak merapu daripada isi penyampaian..kah kah kah..

Seminggu je lagi nk raye haji..atau nama lain nye raya qurban atau pon raya aidiladha...cuti dah apply, Insyaallah kalau ada kesempatan nk balik raya sama2 dgn mak ayah..mcm2 dah plan baik punya.. harap sgt mak ayah sihat la hendakNya... ellys pon rindu dgn wan ..rindu dgn tok... tambah la aku ni lagi rindu tahap gaban kekadang rasa nk terbang balik kuantan duk umah dengan mak aku..huhu tp mana mungkin terjadi buat masa skrg..uhuk uhuk.. menjadi anak rantau ni bukan senang hokehhhh!!! untung lah korang semua yang duduk dekat dgn umah mak ayah atau ade yg duduk mmg sebumbung dgn mak ayah korang...aku ni je sejak drp lepas SPM sampai skrg dah x duduk sebumbung dgn mak..huwaaaaaaaaaaa.... nk makan ape2 yg mak masak pon dh jarang2 dapat tawwww...

Ape kesah plak yang aku cerita ni.. hadeh.. semalam pegi oter baju yg aku beli dah lama tp sebab labuh aku tangguh2 last2 hampir sebulan aku perap kat umah baju tuh...akhirnya smlm Berjaya memotong baju tu di kedai jahit.. hehe dgn harga rm16 (harga oter 2 pasang baju) aku dapat laa size aku yang tepat untuk baju tuh..(size tu merujuk kepada Labuh baju tuh sebab aku kan ala- ala bonzai sikit.. :P)

Pape pon mmg dah x sabo tunggu cuti minggu depan sebab aku nk berhora hore.. lupakan penat kerja letih otak di opis...aku nk makan manyak2..hehe nk jumpa adik bambam aku...lalalalalalala

So, rasa nak stop dulu sebab masa dah sampai untuk kemas2 meja sebab cukup masa aku nk balik. Nk singgah beli barang dapur sikit... plan nk buat popia goring rangup macam resepi mat gebu.. aku dah google tadi sebelum aku bukak blog :) teruja sungguh tgk resepi masakan mat gebu.. sumber idea dan inspirasi sebenarnya.. Dapur Tanpa Sempadan tu sangat2 ngam betul utk blog masakan dia.. tabik la mat gebu!!!

Okeh.. nak cawww dulu.. daa daaaaa........................ peace.. luv u ols :)

No comments:

Post a Comment